FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 Bravo Lima

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:24 pm


_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:26 pm

Jgn ko bakar DVD mcm ni sudah lah kurien


_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:35 pm

ooo... bakar gitu sebab nak kasi buang kotoran herr mayor. hehehehe

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
ggk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2053
Join date : 22/12/2009
Age : 37

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:37 pm

ala kalau tak pergi KEMENTAH pun aku yakin yang MejB yang terkacak lagi gagah dan tampan mesti ada satu set dalam kompiter dia... ehem ehem
Back to top Go down
http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:40 pm

hehehehe... tau takpo. memang ada tu...

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:44 pm

ehem2.... dulu mmg wa ade simpan dlm bentuk .avi tp hardisk dh crash so xde back-up... Sad

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:47 pm

adoi... mejar tolong la kami dapatkan crita 2... kami nak sangat.. bab duit mejar jangan risau.. kita ada orang kaya support... mr stark
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
ggk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2053
Join date : 22/12/2009
Age : 37

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 3:58 pm

Mej(B) wrote:
ehem2.... dulu mmg wa ade simpan dlm bentuk .avi tp hardisk dh crash so xde back-up... Sad

ye ke



Uploaded with ImageShack.us
Back to top Go down
http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/
kuk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2938
Join date : 17/09/2009
Age : 39
Location : Kelantan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 4:06 pm

Betul la mejor, jangan la biarkan filem yang makan belanja besar macam tu terkubur je
Back to top Go down
jimio
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA


Posts : 880
Join date : 09/04/2010
Age : 45
Location : Talipendek

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:20 pm

rasanya ada jual vcd ni kat cwg perisikan, tapi sampai episod 13 je lah..lama dulu laaa
Back to top Go down
http://www.gariswaktu.net
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:38 pm

@jimio wrote:
rasanya ada jual vcd ni kat cwg perisikan, tapi sampai episod 13 je lah..lama dulu laaa
Betui jimio, dulu mmg ade jual tp wa x beli sbb wa ade yg Mpeg 2 (DVD) version tp HD crash Sad... Lu ade copy dia tak?

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
ggk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2053
Join date : 22/12/2009
Age : 37

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:41 pm

@jimio wrote:
rasanya ada jual vcd ni kat cwg perisikan, tapi sampai episod 13 je lah..lama dulu laaa

Saya ada lepak dengan satu bareder cawangan DMI ni Rahman ke apa nama dia muka mcm mamak sikit.. dia janji nak jual kat saya.. pastu tepon tak angkat
Back to top Go down
http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:46 pm

huhuh. sapa yang dapat inform semua membber
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
tomcat tiram
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3195
Join date : 14/12/2009
Age : 26

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:48 pm

Mej(B) wrote:
@jimio wrote:
rasanya ada jual vcd ni kat cwg perisikan, tapi sampai episod 13 je lah..lama dulu laaa
Betui jimio, dulu mmg ade jual tp wa x beli sbb wa ade yg Mpeg 2 (DVD) version tp HD crash Sad... Lu ade copy dia tak?


wah....

aku rase mesti Mej(B) de lagi simpanan.....

xpun de kontek2 yang membolehkan kite mendapat vcd/dvd Insurgensi ni....
Back to top Go down
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 5:58 pm

Xde dlm simpanan, gambar adelah tp nk kena scan satu per satu...

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 6:00 pm

Dah la wai kekawan, jom bukak thread baru pasal Insurgensi.. ini thread BL.. kang marah pulak tuan tanah ni...

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
tomcat tiram
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3195
Join date : 14/12/2009
Age : 26

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 6:08 pm

setuju...

Mej open r thread baru....

pastu post gambar2 Insurgensi 2...

hehee
Back to top Go down
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 6:10 pm

nantilah, wa cbuk banyak sekarang ni, nanti ade kelapangan wa post kat thread baru.. Lt Adnan pun skali wa bukak...

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 6:10 pm

buka jangan xbuka...
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
tomcat tiram
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3195
Join date : 14/12/2009
Age : 26

PostSubject: Re: Bravo Lima   Tue May 18, 2010 6:12 pm

cantek Mej...

wa tunggu pic2 2....

hahahaa
Back to top Go down
kudabesi87
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1400
Join date : 03/10/2009
Age : 29
Location : Chenorbyl

PostSubject: Re: Bravo Lima   Thu May 20, 2010 5:25 am



poster Bravo 5
Back to top Go down
http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: Bravo Lima   Fri May 21, 2010 4:14 pm

Tinggalkan Bravo 5
Oleh SHAKILAWATI ABD RAHMAN
shakilawati@hmetro.com.my
2010/05/16

KERJA keras untuk memastikan filem pertama arahannya, Bravo 5, divisualkan ke layar perak, hanya sia-sia. Tanggal 5 Mei lalu, dia menerima kiriman e-mel daripada syarikat produksi Karya Prima Production Sdn Bhd memaklumkan namanya digugurkan sebagai pengarah filem aksi itu.

“Tidak sangka pula mereka menggunakan alasan ini untuk gugurkan saya, padahal sebelum itu sudah lebih 20 mesyuarat saya sertai, malah sudah buat tinjauan di beberapa lokasi penggambaran, termasuk di Mersing. Justeru, alasan saya tidak komited langsung tidak masuk akal,” luah Fauzi Nawawi.


Sambung suami kepada aktres jelita, Lisdawati ini, sudah lama dia bersabar dengan kerenah Karya Prima, bahkan terpaksa mengorbankan banyak tawaran demi menumpukan sepenuh perhatian kepada Bravo 5.


Lebih terkilan apabila penggambaran yang sepatutnya bermula Disember lalu banyak kali ditunda sehingga memberi kesan kepada dirinya, kru dan barisan pelakon. Biarpun terpaksa menunggu lama, dia tetap bertahan hinggalah terasa tawar hati dan memutuskan untuk menarik diri.


Hasrat itu disuarakan kepada pengurus produksi 4 Mei lalu dan sehari kemudian namanya digugurkan. Ralat? Sudah tentu, tapi bukan kerana tidak lagi berpeluang duduk di kerusi sutradara, sebaliknya membazirkan masa terlalu lama.

“Saya tidak menyesal kerana bukan saya yang tawarkan diri untuk jadi pengarah. Mulanya saya memikul tanggungjawab pengarah aksi, tetapi mereka minta saya mengarah apabila mendapati filem ini terlalu banyak babak aksi.


“Kalaupun nama saya tidak digugurkan, saya memang mahu tarik diri. Sudah lama saya menunggu penggambaran dimulakan, tetapi asyik tertangguh. Dari Disember, penggambaran ditunda ke Februari, kemudian ke April dan bulan ini saja sudah lima kali tarikhnya ditukar.


“Letih, projek ini banyak jejaskan pendapatan bulanan saya, malah lebih enam tawaran berlakon terpaksa ditolak, termasuk drama episod. Saya ada tanggungjawab terhadap keluarga dan perlukan kerja yang benar-benar menjamin. Kalau asyik tertangguh, tentu pendapatan saya terjejas.


“Sayang seribu kali sayang, projek ini mendapat kerjasama baik daripada Kementerian Pertahanan (Mindef) yang bersedia sejak Januari lalu. Ketika ke Mersing, mereka menyediakan kem komunis, kereta kebal, helikopter, lori dan senjata untuk penggambaran. Seramai 150 tentera terbabit dalam projek usaha sama ini, termasuk yang akan beraksi sebagai askar dan komunis.


“Cuma yang jadi masalah adalah pihak produksi. Saya faham, filem ini menelan belanja besar dan sebagai produksi baru, mereka mungkin mengalami masalah proses pinjaman.


“Bagaimanapun, perlu ada ketulusan, jika ada masalah, berterus-terang. Jangan buat saya, kru dan barisan pelakon menanti sehingga sanggup tinggalkan kerja lain. Ini tidak, mereka biarkan perkara ini tergantung, malah sepanjang ‘urus niaga’ tidak ada tandatangan kontrak. Yang ada sekadar janji mulut atas dasar percaya,” katanya.


Reda itu bukan rezekinya, aktor yang mahir dengan lagak aksi ngeri ini nekad tidak akan terbabit sebagai pengarah aksi dan pelakon dalam Bravo 5. Dia yang sepatutnya melakonkan watak ketua komunis dan berkomunikasi dalam dialek Mandarin, Kantonis serta Hokkien, tidak mahu lagi membuang masa terikat dengan produksi yang tidak menjanjikan kepastian.

“Bukan skeptikal, tetapi banyak dugaan yang saya hadapi sepanjang terbabit dengan projek ini. Pernah mereka bayar apabila saya merungut, tetapi jumlahnya tidak sebanyak mana. Mereka minta saya buat ‘story board’ dan pelukis itu menarik diri kerana masalah bayaran.


“Watak Leftenan Hassan asalnya milik Fizz Fairuz tetapi disebabkan terlalu banyak pindaan, Fizz terima tawaran produksi lain dan akhirnya namanya digugurkan kerana tidak boleh hadir sesi latihan. Saya tidak salahkan Fizz kerana produksi tidak tepati jadual. Ia menyukarkan pelakon untuk tetapkan jadual lakonan.


“Hampir 80 peratus skrip saya olah. Selepas diubah 27 kali, saya serahkan olahan tulisan tangan sendiri kepada penerbit. Saya sudah serahkan surat kepada produksi dan perhatian kepada Mindef jika menggunakan skrip yang saya olah, saya tidak teragak-agak untuk ambil tindakan undang-undang. Itu idea dan karya saya. Jika mereka mahu teruskan penggambaran, buat skrip baru atau gunalah skrip asal,” tegas bapa kepada dua cahaya mata ini.


Rasa terkilan Fauzi bagaimanapun terubat dengan kepercayaan yang diberi sebuah badan bukan kerajaan (NGO) untuk mengarahkan sebuah lagi filem perjuangan berjudul Garis-garis Merah yang akan memulakan penggambaran September depan.


“Saya percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Jika teruskan projek ini, mungkin saya berdepan banyak lagi masalah di kemudian hari, jadi ada baiknya saya undur diri.


“Sebelum terikat dengan Bravo 5, saya terlebih dulu ditawarkan mengarah filem Garis-garis Merah. Selepas ini bolehlah saya fokuskan sepenuh perhatian terhadap projek ini,” katanya yang akan terbabit dengan penggambaran sebuah drama bersiri dan telefilem dalam waktu terdekat.

_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"

Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: Bravo Lima   Fri May 21, 2010 4:29 pm



stark : "gua rasa kecewa..asal filem aksi patriotik (genre baru ciptaan aku..hehe) mesti ada je halangan, tapi kalau filem cinta, komedi laju je siap...tiap2 bulan masuk panggung"

_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"



Last edited by Admin@encikTONY STARK on Fri May 21, 2010 4:36 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: Bravo Lima   Fri May 21, 2010 4:34 pm

Tak tau nak komen apa lg lah admin... ni ade masalah dgn production house rasanye... Mindef sedia bgi bantuan...

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Bravo Lima   Fri May 21, 2010 4:43 pm

Mej(B) wrote:
Tak tau nak komen apa lg lah admin... ni ade masalah dgn production house rasanye... Mindef sedia bgi bantuan...

Ni masalah kalu nak buat filem tentera.. bukan ATM xmau bantu tapi ada jer masalah nak buat untuk kepentingan masing2.. xsuka betul la..
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Bravo Lima   Today at 6:11 am

Back to top Go down
 
Bravo Lima
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: FILEM MILITARI-
Jump to: