FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 Paper Tiger

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Paper Tiger   Sat Mar 27, 2010 3:11 am

sebuah filem yang mengisahkan anak seorang duta yang diculik oleh pengganas dan diselamatkan oleh seorang lelaki Inggeris ( cikgu tuisyen budak tu ) yang mendakwa dirinya seorang bekas tentera tetapi realitinya dia hanyalah seorang yang biasa dan bukannya tentera. Filem dilakonkan di Malaysia pada tahun 1975. Tetapi tidak menggunakan nama Malaysia tetapi sebaliknya menggunakan nama Kolagong. di dalam filem ini antara aset2 ATM yang digunakan adalah V-150 Commando, trak Bedford dan NURI.



28th April 1975: Actor David Niven (1910 - 1983) and his co-star Ando at the premiere of the film 'Paper Tiger', at the Odeon, Leicester Square, London.



antara pelakon tempatan yang turut membintangi filem ini adalah Salleh Joned, Mustafa Maarof dan Noor Kumalasari

lokasi penggambaran adalah sekitar Penang, KL dan Bukit Melawati

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
joewings
Command Sergeant Major
Command Sergeant Major


Posts : 1244
Join date : 28/12/2009
Age : 36
Location : Uniform-Tango-Hotel-Mike, Bravo Papa.

PostSubject: Re: Paper Tiger   Sat Mar 27, 2010 1:54 pm

http://xnuripilot.blogspot.com/2009/10/methe-hollywood-actor.html

Inilah pengalaman sebenar salah seorang pilot TUDM yang bersama2 melakonkan watak dalam cerita tu..........iaitu Mejar nor ibrahim bin sulaiman .......

teringat satu babak yang mana kereta Cadillac (besor gedabak) masuk ke bangunan HQ KTMB................

satu lagi babak yang dia tolak lori Bedford RL ke dalam gaung pakai bulldozar, tapi waktu belum tolak, trak tu jenis Bedford ML...................
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Paper Tiger   Sat Mar 27, 2010 2:47 pm

1 part lagi askar dok ramai2 tepi pintu nuri dan tembak pengganas dari atas helo tu.

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
nasiru
Master Sergeant
Master Sergeant


Posts : 690
Join date : 11/01/2010
Age : 30

PostSubject: Re: Paper Tiger   Sat Mar 27, 2010 8:07 pm

uih , tak pernah tau la pulak ada benda ni . Nice info mr. kurien, video2 kat youtube pasal adegan2 korang cakap tu ade ke ?
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Paper Tiger   Sat Mar 27, 2010 11:51 pm

aku dah surf youtube dan hasilnya... 0. takde. paper tiger lain ada la. hehehehe.

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Paper Tiger   Today at 12:04 pm

Back to top Go down
 
Paper Tiger
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: FILEM MILITARI-
Jump to: