FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 01, 2010 12:06 am


_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"

Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
Laksamana Sunan
General
General


Posts : 2044
Join date : 13/09/2009
Age : 42
Location : Ipoh, Perak.

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 01, 2010 3:17 am

salam 1 malaysia dan salam panggilan pertiwi.

kepada semua warga baru forum, selamat datang diucapkan. kami disini sentiasa mengalu-alukan kedatangan warga yg menyertai kami yg bersemangat watan, waja dan mempunyai perasaan cintakan tanahair yg tak berbelah bagi. alangkah malangnya andai kata kita tidak mengetahui dimanakan kedudukan kita dan peranan kita didalam negara ini. ini adalah tanahair kita. tanah tumpah darah kita. walau apa sekali pun berlaku, pertahankan lah tanahair dgn apa cara sekalipun walaupun hingga akhir hayat apabila ada usaha daripada anasir2 jahat (musuh) yg cuba merampasnya dpd milik kita. tidak ada orang lain lagi selagi kita yg akan mempertahankan tanahair ini.

kita tak punyai negara lain lagi melainkan MALAYSIA. ini lah negara kita, tempat kita, rumah kita, tempat kita mencari rezeki, tempat anak2 kita belajar, tempat kita beribadat dan tempat utk jasad kita dikebumikan apabila tiba waktunya kelak. belajarlah menilai sesuatu isu dan perkara dgn bijak. pertimbangkanlah dpd segenap sudut dan bukannya hanya dpd 1 sudut sahaja. bukalah minda kita seluas-luasnya dan renung2kanlah...

_________________


"This nation will remain the land of the free
only so long as it is the home of the brave..."
"FREEDOM IS NOT FREE"
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Fri Apr 02, 2010 4:02 pm

kita bukan tentera dan kita bukanlah juga polis. Kita mungkin hanyalah seorang penoreh getah atau hanyalah insan biasa yang tiada apa-apa keistimewaan. Tetapi menjadi tanggungjawab kita juga melindungi tanahair ini tak kira musuh dari dalam ataupun luar. Menjadi tanggungjawab kita menjaga tanahair ini agar sentiasa aman damai selama - lamanya. Cintakan tanahair ini sudah cukup membuktikan anda juga seorang pejuang negara. Selamat datang ke Panggilan Pertiwi. Welcome to the Home Of The Brave.

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
anaklan
Corporal
Corporal


Posts : 258
Join date : 15/03/2010
Age : 26

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sat Apr 03, 2010 12:45 am

budak2 bole msuk forum nie ke???
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sat Apr 03, 2010 12:49 am

hehehehe... entah. tanya admin.

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sat Apr 03, 2010 8:03 am

@anaklan wrote:
budak2 bole msuk forum nie ke???

dah ditetapkan hanya untuk 18 tahun ke atas.

_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"

Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
ikansadinmknorang
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1780
Join date : 15/09/2009
Location : lumut navy town

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 4:40 am

Admin@encikkacang wrote:
@anaklan wrote:
budak2 bole msuk forum nie ke???

dah ditetapkan hanya untuk 18 tahun ke atas.

oh...bdk2 mmg xleh msuk eh..serius x tahu....

tp rasanya elok bolehkan....memulakan indoktrinasi kenegaraan dr awal...tp bukan indoktrinasi ala nazi...haha...

...hanya suggestion...

=D
Back to top Go down
http://www.navigate2deviate.blogspot.com/
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 8:43 am

@ikansadinmknorang wrote:
Admin@encikkacang wrote:
@anaklan wrote:
budak2 bole msuk forum nie ke???

dah ditetapkan hanya untuk 18 tahun ke atas.

oh...bdk2 mmg xleh msuk eh..serius x tahu....

tp rasanya elok bolehkan....memulakan indoktrinasi kenegaraan dr awal...tp bukan indoktrinasi ala nazi...haha...

...hanya suggestion...

=D

cadangan tu mmg bagus..penah buat sebelum ni..tapi atas nasihat beberapa orang yg dah lama dlm bidang forum/blogging, kami naikkan semula had umur.

bila open untuk under age, kebanyakan posting mereka main2, mudah melatah dan tidak mahu ditegur dgn baik...ini pemerhatian saya sendiri. bukan nk perlekeh, pertikai atau mengukur kematangan dr segi umur...pd saya umur 18 thn adalah waktu yg sesuai untuk mereka jinak2kan diri dlm dunia forum.

pd dasarnya sy pun suka remaja terlibat dgn forum2 seumpama ini. daripada mereka masuk forum gosip, hiburan yg tidak ada batasan (sekadar contoh), lebih baik cari sumber yg berfaedah.
kat intenet ni. cuma bila diberi peluang, lain pulak jadinya.

saya harap keputusan saya ini tepat, jika salah tegurlah saya.
What a Face

jika nk lihat masa depan, tengoklah remaja zaman sekarang mcmana.

_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"

Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 8:51 am


_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"

Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
ikansadinmknorang
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1780
Join date : 15/09/2009
Location : lumut navy town

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 2:49 pm

sy rasa itu keputusan yg tepat berdasarkan kenyataan yg admin bg tu...btul gak...bdk under age ni x berapa nk nmpak jln...bru nk naik nk kenal2 dunia katakan....haha...terlebih main2 ade..terlebih emo lak satu hal...

hmmm....

nice one...
Back to top Go down
http://www.navigate2deviate.blogspot.com/
ggk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2053
Join date : 22/12/2009
Age : 37

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 5:43 pm

yalah... pernah bertekak dengan budak umur 13 tahun pasal politik? berkarat otak tau .... hahaha
Back to top Go down
http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/
azizi
Specialist
Specialist


Posts : 161
Join date : 01/04/2010
Age : 29

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Sun Apr 04, 2010 8:13 pm

[img]URL=http://img138.imageshack.us/i/26835111077402243382100.jpg/][/URL][/img]

hai semua saya terpanggil untuk menyertai forum ni.. dengan adanya kita(forum panggilan pertiwi), dapat sedikit sebanyak menyalurkan maklumat, pandangan dan menjalinkan ikatan hubungan sesama ahli forum. terima kasih
Back to top Go down
stratotankers
Civilian
Civilian


Posts : 2
Join date : 05/04/2010
Age : 32
Location : KUL-SZB

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Mon Apr 05, 2010 11:52 am

Salam,

Saya baru mendaftar di Panggilan Pertiwi ini..

Nama : Mohd Rizuan Affandi

Username : stratotankers

Umur : 25 tahun

Diharapkan agar warga forum Panggilan Pertiwi dapat memberi tunjuk ajar dan sudi berforum dengan saya.

Terima Kasih.
Back to top Go down
afiq flanker
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3371
Join date : 09/11/2009
Age : 28
Location : atas udara

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Mon Apr 05, 2010 12:08 pm

welcome to "HOME OF THE BRAVE" azizi n stratotankers...selamat berforum
Back to top Go down
syark the ghost
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3678
Join date : 29/12/2009
Age : 31
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Mon Apr 05, 2010 1:31 pm

welcome brother
Back to top Go down
Akmal3110
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3101
Join date : 25/11/2009
Age : 27
Location : Bravo, Tango and Bravo, Kilo

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Mon Apr 05, 2010 1:43 pm

Selamat datang ayop. Hehehe...
Back to top Go down
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Mon Apr 05, 2010 9:27 pm

@ggk wrote:
yalah... pernah bertekak dengan budak umur 13 tahun pasal politik? berkarat otak tau .... hahaha

Ngko tak tanya ke dia dah sunat ke belum? Kahkahkahkah... ( sorry, cant help it )

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Ah Guan
Civilian
Civilian


Posts : 11
Join date : 08/04/2010
Age : 29

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 2:50 pm

Salam sejahtera semua, Saya LtM Peh Hoo Guan (752xxxx), ex-ROTU UKM, asal Kelantan, berumur 23 thn. Boleh panggil Ah Guan.

Selamat berkenalan kepada semua warga panggilan pertiwi..

Terima Kasih.
Back to top Go down
Laksamana Sunan
General
General


Posts : 2044
Join date : 13/09/2009
Age : 42
Location : Ipoh, Perak.

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 2:52 pm

welcome aboard comrade ah guan. terima kasih diatas kesudian menyertai forum panggilan pertiwi ni. tahniah, anda adalah warga bukan melayu yg pertama menyertai kami. Very Happy ini barulah dinamakan 1 malaysia.

_________________


"This nation will remain the land of the free
only so long as it is the home of the brave..."
"FREEDOM IS NOT FREE"
Back to top Go down
Ah Guan
Civilian
Civilian


Posts : 11
Join date : 08/04/2010
Age : 29

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 3:12 pm

thnks Very Happy x kira la, melayu, cina, india, siam, iban, kadazan, @ apa2 keturunan, satu hari nanti, kalu perang, semua kaum secara automatik akan terlibat mempertahankan ibu pertiwi kita:D
Back to top Go down
MR. STARK
Forum Administrator


Posts : 1798
Join date : 19/12/2008
Location : Tatooine

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 3:18 pm


this is unexpected pleasure. we are honored by your presence! What a Face

selamat dtg dan selamat berforum LtM Ah Guan



maka point saya di bawah ini telah pun terlaksana.

9. saya amat berbangga dan merupakan satu kejayaan besar jika ada forumer dari kaum lain menyertai forum ini walaupun seorang. kerana mungkin mereka melihat kita sbg sebuah komuniti yang profesional.

_________________
"if you are not with me, then you are my enemy"



Last edited by Admin@encikkacang on Thu Apr 08, 2010 3:34 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.encikkacangtoys.blogspot.com
mombok
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 771
Join date : 28/12/2009
Age : 46

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 3:19 pm

@Ah Guan wrote:
thnks Very Happy x kira la, melayu, cina, india, siam, iban, kadazan, @ apa2 keturunan, satu hari nanti, kalu perang, semua kaum terpaksa terlibat Very Happy

kalau camtu semangat patriotik..xpelah.sama2 kita pertahankan bumi bertuah ini yg bernama Malaysia..jangan bila masa nanti cabut lari keluar negeri..welcome aboard
Back to top Go down
mombok
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 771
Join date : 28/12/2009
Age : 46

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 3:22 pm

Admin@encikkacang wrote:
this is unexpected pleasure. we are honored by your presence! What a Face

selamat dtg dan selamat berforum LtM Ah Guan



maka point saya di bawah ini telah pun terlaksana.

9. saya amat berbangga dan merupakan satu kejayaan besar jika ada forumer dari kaum lain menyertai forum ini walaupun seorang. kerana mungkin mereka melihat kita sbg sebuah komuniti yang profesional.

sedara..kalau kita memperkatakan tentang keselamatan dan pertahan negara..tiada batas atau halangan bagi seseorang untuk menyuarakan pendapatnya tidak kira dari ras, warna kulit ataupun agama
Back to top Go down
Anakpencen
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Posts : 411
Join date : 31/12/2009
Age : 36

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 5:49 pm

alien Ah Guan demo yang ngaji bom atom dulu kan cherry
Back to top Go down
Ah Guan
Civilian
Civilian


Posts : 11
Join date : 08/04/2010
Age : 29

PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Thu Apr 08, 2010 5:50 pm

yyup..kawe ngaji sains nuklear....ni siapa?? kenalkan diri??
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: ::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::   Today at 6:19 am

Back to top Go down
 
::: 1 APRIL 2010 : NEW FORUMER - SILA KENALKAN DIRI DI SINI :::
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 9Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: LAMAN UTAMA & MAKLUMBALAS :: SELAMAT DATANG - 2016 :: ROLL CALL 2009-2011-
Jump to: