FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
generalkiva
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1656
Join date : 30/04/2010
Age : 36
Location : Penang

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Tue Oct 05, 2010 3:10 pm

kalau la tempur bole murah sikit harganya Very Happy

...kalau ada coverage pasal spec ops aku mesti beli Razz
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Tue Oct 05, 2010 5:47 pm

aku dah kumpul perajurt dari tahun 1997 sehingga 2005 jer.. lepas 2 tempur dari 1st keluaran sampai sekarang.. xsilap aku ada gamabr MiG 29 atau ADNAN
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Tue Oct 05, 2010 5:56 pm

bukan ke 1st edition TEMPUR gambar PT-91 kat muka depan...

btw... ada berita tak TEMPUR bulan 9 ni? aku tengok takde kat kedai pun. bangkrap ke?

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Tue Oct 05, 2010 5:58 pm

@mr. kurien wrote:
bukan ke 1st edition TEMPUR gambar PT-91 kat muka depan...

btw... ada berita tak TEMPUR bulan 9 ni? aku tengok takde kat kedai pun. bangkrap ke?

dah lupa la bro.. ada kat umah dalam kotak.. sebab dah banyak sangat...

yang saya ingat gambar PT-91 2 masa tempur dah tukar pakai kulit tebal..
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Tue Oct 05, 2010 6:00 pm

nanti aku cek jap...


jumpa dahhhh... betul la 1st edition gambar PT-91. hang nak jual ke HR? nak let go bagitau la. hehehehe


_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
ejoy120485
Corporal
Corporal


Posts : 289
Join date : 22/04/2010
Age : 31
Location : Jay bee

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 1:39 am

tempur ni cam xnak berniaga je...lambat plak kuar yg bulan september...berjanggut menunggu...dh la kena baca edisi yg lepas2 sampai lebam...siap blh hafal lagi.... Mad
Back to top Go down
azim09
Private First Class
Private First Class


Posts : 148
Join date : 28/07/2010
Age : 6
Location : cari la sendiri

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 3:37 am

tempur bulan september dah kluar semalam.aku baru beli tadi.
Back to top Go down
GEMPURWIRA
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2246
Join date : 24/09/2010
Age : 30
Location : MALAYSIA BERDAULAT

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 7:24 am

pendapat gempurwira...

masalahnya dah masuk bulan 10 baru keluar kalau september keluar bulan september kalau ogos keluar la ogos ni untuk september keluar ogos... apa ke jadahnya jgn last tempur tutup habis maklumat tentang pertahanan... aku juga yang melopong!!!! majalah ni aku kumpul lama dah tiap bulan tempur dan prajurit wajib beli untuk simpanan....
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 8:54 am

aku xmau jual la... 2 harta paling berharga bagi aku.. huhuhu
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 9:53 am

offer RM50... ok aaaa. untung tuuu

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 10:10 am

xmau wei... 2 harta berharga.. ala ko call la tempur nak beli buku lama2.. dier ada simpan lagi la..
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 10:57 am

up lagi... RM100. aku tak mau yg kat opis tempur punya... aku nak yang dalam simpanan hang. hahahahaha

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 11:02 am

@mr. kurien wrote:
up lagi... RM100. aku tak mau yg kat opis tempur punya... aku nak yang dalam simpanan hang. hahahahaha

napa plak nak aku punyer.. 2 sentimatal 2... ko letak berjuta pun aku xingin...
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 11:04 am

ok... up 10juta

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 11:13 am

@mr. kurien wrote:
ok... up 10juta

xmau... harga mati.. not for sell!!
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Wed Oct 06, 2010 11:27 am

1 billion?

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Megat_komeng
Private
Private


Posts : 53
Join date : 28/12/2009
Age : 41

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Fri Oct 08, 2010 4:43 pm

Aku ada 1 idea.. Tak tahu la kalau bole dilaksanakan tak.
Kita buat satu perpustakaan maya... scan semua keluaran majalah tempur dan perajurit dan majalah2 yang sewaktu dengannya dari issue 1 sampai sekarang. Rasa2 penerbit majalah ni bagi tak? hehehe
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Fri Oct 08, 2010 6:57 pm

@mr. kurien wrote:
1 billion?

Xmau...ada gak nak kena raid dengan unit khas aku ni..
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
GEMPURWIRA
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2246
Join date : 24/09/2010
Age : 30
Location : MALAYSIA BERDAULAT

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Sun Oct 10, 2010 7:42 am

pendapat gempurwira...

tention btol tempur takde g area tawau... hampeh btol la kalau nak bniaga buat cara bniaga prajurit dah lama keluar ni tak sampai2 lagi dah la liwat! harap tempur ambil serius hal ini... aku jalan jauh semata2 nak beli majalah ni sahaja... ada FB tempur tak aku nak p sound trouble skit kat dorang....
Back to top Go down
GEMPURWIRA
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2246
Join date : 24/09/2010
Age : 30
Location : MALAYSIA BERDAULAT

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Sun Oct 10, 2010 7:48 am

@HelangRimba wrote:
aku dah kumpul perajurt dari tahun 1997 sehingga 2005 jer.. lepas 2 tempur dari 1st keluaran sampai sekarang.. xsilap aku ada gamabr MiG 29 atau ADNAN

dari gempurwira..

aku beli dari edisi pertama lagi tempur edisi pertama gambarnya PT91M dan edisi ke-2 gambar ADNAN sampai la sekarang hanya 2 edisi je telepas... cmpur tempur dan prajurit mau beratus dah mjalah ni rasanya kalau duit mau makan ribu jg rasanya... mcmana dah minat buang duit rasanya cukup berbaloi... Very Happy
Back to top Go down
katon
Sergeant Major
Sergeant Major


Posts : 809
Join date : 05/10/2009
Age : 41
Location : puchong

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Sun Oct 31, 2010 1:47 am

TEMPUR sekarang dah delay sebulan

Bulan Sept nyer, keluar dlm bulan 10
Bulan oct nyer, tak keluar2 lagi
Back to top Go down
Reza Su-30MKM
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Posts : 468
Join date : 01/02/2010
Age : 40
Location : Selatan Malaysia

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Sun Oct 31, 2010 2:42 am

@katon wrote:
TEMPUR sekarang dah delay sebulan

Bulan Sept nyer, keluar dlm bulan 10
Bulan oct nyer, tak keluar2 lagi

Betul tu Katon..aku sendiri pun bengang sgt dgn apa yg berlaku skg ni,sampaikan terpaksa la aku tinggalkan no.hp kat staf MyNews.com supaya SMS bila majalah tu sampai (kebetulan kedai ni stok tak banyak sampai,sama mcm majalah Perajurit)..itu sbg langkah terbaik bagi mengelakkan aku terlepas keluaran setiap bulan (tapi tgok juga citer apa..kalu kupasan isu ada kurang,aku tak beli)
Back to top Go down
katon
Sergeant Major
Sergeant Major


Posts : 809
Join date : 05/10/2009
Age : 41
Location : puchong

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Sun Oct 31, 2010 3:01 am

aku kurang ka lebih ka aku tetap beli
kalau dah keluar tlg bagitau
Back to top Go down
katon
Sergeant Major
Sergeant Major


Posts : 809
Join date : 05/10/2009
Age : 41
Location : puchong

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Mon Nov 08, 2010 2:21 am

TEMPUR tak keluar lagiiii ... ???
Back to top Go down
katon
Sergeant Major
Sergeant Major


Posts : 809
Join date : 05/10/2009
Age : 41
Location : puchong

PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Thu Nov 11, 2010 5:58 pm

bungkuih dah kot
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002   Today at 4:37 am

Back to top Go down
 
KOLEKSI MAJALAH PERAJURIT 1996 - 2002
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: COLLECTOR'S ITEM-
Jump to: