FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
kuk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2938
Join date : 17/09/2009
Age : 39
Location : Kelantan

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 12:45 am

Jangan risau, ayam kampung? Ayam pekan? semua ada Razz
Back to top Go down
paskau_x
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1990
Join date : 13/01/2010
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 1:13 am

ahahaa...teringat kat ayam la pulak..ahahaa
Back to top Go down
penaceloreng
Private
Private


Posts : 85
Join date : 22/02/2010
Age : 50
Location : KL

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 8:31 am

HUD PP, berdasarkan TTS semalam saya ingin melontar satu cadangan bagi kebaikan semua. Kita wujud biro mengikut kawasan. Mungkin biro ni boleh dibuat dalam konsep seksyen. Kalau dah banyak seksyen, cukup satu platun. Jadi, ia akan jadi pengenalan bagi setiap ahli. Kita mungkin tanya, kau platun berapa ye?. Jadi kita akan tahu, ahli PP ni dari kawasan mana. Manakala setiap ahli dalam seksyen atau platun berkenaan mesti ambil tau hal setiap ahli. Mesti melawat, jika ada ahli atau keluarga ahli sakit atau apa-apa pun.

Berdasarkan nama PP, maka seksyen atau platun berkenaan sedia di panggil untuk berkhidmat pada negara, sekiranya apa-apa berlaku pada masa depan. Jadi macam lapisan ketiga pertahanan la, selepas askar wataniah. Gitu leee.

Kalau boleh ahli dalam seksyen atau platun, mesti berdekatan supaya mereka dapat berhubung dan senang membantu sesama ahli. Kalau ahli dah cukup satu seksyen, kena tubuh seksyen kedua dan ketiga. Dah cukup tiga seksyen, jadilah satu platun. Kdian, nama seksyen ni atau platun ni, tak semsetinya ikut nombor. Kita boleh bubuh nama burung ke, nama bunga ke (he he he) atau apa-apa sahaja. Ataupun ikut negeri. Contohnya Seksyen 3 Platun Perak. Bermakna dari negeri Perak la ahli kita tu. Ataupun ahli boleh cadang nama-nama lain. Kita kena tetapkan berapa ahli setiap seksyen atau platun. Jadi kita boleh buat target, pada tahun 2020, PP mesti dah ada satu batalion.

he he he
Back to top Go down
http://penaceloreng.blogspot.com
sunlay
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 711
Join date : 22/12/2009
Age : 42
Location : jugra

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 8:33 am

@kuk wrote:
Sunlay,,


Jangan lupa kecikkan perut anda heheheeh Razz

sudah tentu ... nak bertempur julai ni ...


paskau... d kelate pekena itik serati pun best jugak
Back to top Go down
penaceloreng
Private
Private


Posts : 85
Join date : 22/02/2010
Age : 50
Location : KL

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 8:35 am

Kena bagi nombor ahli supaya kita tahu siapa ahli paling senior. Kat baju pun boleh la cetak 'PLATUN SELANGOR'
Back to top Go down
http://penaceloreng.blogspot.com
jimio
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA


Posts : 880
Join date : 09/04/2010
Age : 45
Location : Talipendek

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 10:02 am

@penaceloreng wrote:
HUD PP, berdasarkan TTS semalam saya ingin melontar satu cadangan bagi kebaikan semua. Kita wujud biro mengikut kawasan. Mungkin biro ni boleh dibuat dalam konsep seksyen. Kalau dah banyak seksyen, cukup satu platun. Jadi, ia akan jadi pengenalan bagi setiap ahli. Kita mungkin tanya, kau platun berapa ye?. Jadi kita akan tahu, ahli PP ni dari kawasan mana. Manakala setiap ahli dalam seksyen atau platun berkenaan mesti ambil tau hal setiap ahli. Mesti melawat, jika ada ahli atau keluarga ahli sakit atau apa-apa pun.

Berdasarkan nama PP, maka seksyen atau platun berkenaan sedia di panggil untuk berkhidmat pada negara, sekiranya apa-apa berlaku pada masa depan. Jadi macam lapisan ketiga pertahanan la, selepas askar wataniah. Gitu leee.

Kalau boleh ahli dalam seksyen atau platun, mesti berdekatan supaya mereka dapat berhubung dan senang membantu sesama ahli. Kalau ahli dah cukup satu seksyen, kena tubuh seksyen kedua dan ketiga. Dah cukup tiga seksyen, jadilah satu platun. Kdian, nama seksyen ni atau platun ni, tak semsetinya ikut nombor. Kita boleh bubuh nama burung ke, nama bunga ke (he he he) atau apa-apa sahaja. Ataupun ikut negeri. Contohnya Seksyen 3 Platun Perak. Bermakna dari negeri Perak la ahli kita tu. Ataupun ahli boleh cadang nama-nama lain. Kita kena tetapkan berapa ahli setiap seksyen atau platun. Jadi kita boleh buat target, pada tahun 2020, PP mesti dah ada satu batalion.

he he he

TK dah boleh rangka str PP tu he he he
Good idea, combine dgn idea NGO tu, nanti disalah erti pulak
Back to top Go down
http://www.gariswaktu.net
paskau_x
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1990
Join date : 13/01/2010
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 2:23 pm

Tuan,bagus cadangan tu sy sokong...dgn itu ikatan antara forumer akan lebih erat lg..
Back to top Go down
syark the ghost
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3678
Join date : 29/12/2009
Age : 31
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 3:59 pm

bgs tuan sy sokong..sorry laa pasai smlm balik awal..ada panggilan pertiwi hahahaha..sorry laa kuk sbb kelentong hang kakaka
Back to top Go down
penaceloreng
Private
Private


Posts : 85
Join date : 22/02/2010
Age : 50
Location : KL

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 5:05 pm

Sebenarnya, cadangan tu datang semasa saya meneroka forum-forum lain yang kita katakan semasa TTS semalam. Sementera menunggu England bermain bola. saya menjelajah forum mereka. Pada saya semua forum ada kekuatan dan kelemahan masing-masing. Jadi untuk menjadikan forum kita lebih bagus, maka saya bungakan cadangan tersebut supaya forum kita lebih kemas, tersusun, terancang dan mempunyai wawasan dan gagasan besar. Itu baru cadangan yang pertama. Kemungkinan forum kita ni kena ada akaun dan sekretari sendiri. Mungkin ahli kena bayar yuran bulanan (jangan banyak la). Jadi wang terkumpul boleh digunakan bagi aktiviti kebajikan ahli forum. Kita lantik ahli-ahli forum yang muda-muda jadi ketua sekyen dan ketua platun supaya forum kita melatih dan akan mempunyai banyak pemimpin.

Biarkan mereka membuat keputusan dan belajar dari kesilapan.

p/s apa-apa pun kena tanya bos, encik kacang sebab dia chairman la.
Back to top Go down
http://penaceloreng.blogspot.com
sunlay
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 711
Join date : 22/12/2009
Age : 42
Location : jugra

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 6:10 pm

tuan penaceloreng... nak tanye jadi kene ade latihan ala-ala rela ke? wataniah ke? psstldm ke? ataupun camne apebila cadangan tuan di setujui sebulat suara....
Back to top Go down
Laksamana Sunan
General
General


Posts : 2044
Join date : 13/09/2009
Age : 42
Location : Ipoh, Perak.

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 8:31 pm

terima kasih diatas cadangan comrade pena celoreng. memang saya akui, cadangan itu amat baik sekali untuk dilaksanakan. secara teori, ia mampu untuk mengeratkan hubungan siratulrahim dikalangan warga forum serta organisasi ini akan lebih teratur dan sistematik.

saya akan berbincang dengan lebih lanjut lagi perkara dengan admin kita. jesteru itu, saya amat berharap andaikata comrade pena celoreng, comrade jimio dan juga comrade mejarB dapat membantu serta memberi bimbingan kepada kami agar cadangan ini akan menjadi kenyataan. Very Happy

_________________


"This nation will remain the land of the free
only so long as it is the home of the brave..."
"FREEDOM IS NOT FREE"
Back to top Go down
tomcat tiram
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3195
Join date : 14/12/2009
Age : 26

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 8:44 pm

@penaceloreng wrote:


Berdasarkan nama PP, maka seksyen atau platun berkenaan sedia di panggil untuk berkhidmat pada negara, sekiranya apa-apa berlaku pada masa depan. Jadi macam lapisan ketiga pertahanan la, selepas askar wataniah. Gitu leee.


maknenye,kita akan ade kerjasama dengan ATM ke?
What a Face
Back to top Go down
paskau_x
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1990
Join date : 13/01/2010
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 10:34 pm

Langkah awal utk forum kite untuk menjadi sebuah badan bebas...hermm NGO, ade ahli...ade aktiviti..lainkali mana la tahu kite bole pergi TTS kat GAZA lak ehehee..mane tau diorg nk hantar bekalan ke sane lg..sbb tu hari misi tak berjaya...bole kite join lak..dpt baling batu kat yahudi pun dah bole cipta sejarah ehehee...
Back to top Go down
sunlay
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 711
Join date : 22/12/2009
Age : 42
Location : jugra

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 10:44 pm

@paskau_x wrote:
Langkah awal utk forum kite untuk menjadi sebuah badan bebas...hermm NGO, ade ahli...ade aktiviti..lainkali mana la tahu kite bole pergi TTS kat GAZA lak ehehee..mane tau diorg nk hantar bekalan ke sane lg..sbb tu hari misi tak berjaya...bole kite join lak..dpt baling batu kat yahudi pun dah bole cipta sejarah ehehee...

bukit cerakah anytime ade duit follow ... gaza kalu pikir sejuta kali ...
Back to top Go down
paskau_x
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1990
Join date : 13/01/2010
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 10:58 pm

angan2..entah bile la tu sunlay ahahaa
Back to top Go down
kuk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2938
Join date : 17/09/2009
Age : 39
Location : Kelantan

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 11:01 pm

Sunlay,


Jauh ke depan hang punya cita2 tu Razz
Back to top Go down
sunlay
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 711
Join date : 22/12/2009
Age : 42
Location : jugra

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 11:19 pm

tak de cita-citanya kalu g gaza tu... aku bg peluang yg nak g dulu laaa..
Back to top Go down
kuk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2938
Join date : 17/09/2009
Age : 39
Location : Kelantan

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Sun Jun 13, 2010 11:29 pm

Bagi mahir dulu tembak dengan PB. Kalau dah agak terer tu baru fikir pasal nak gi gaza hehehehe
Back to top Go down
paskau_x
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1990
Join date : 13/01/2010
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 12:06 am

kat Gaza mane mau nye guna PB Tn Kuk ahahhaa mati katak la...ahahaaa
Back to top Go down
kuk
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2938
Join date : 17/09/2009
Age : 39
Location : Kelantan

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 12:07 am

Jangan risau. Mati syahid tu
Back to top Go down
penaceloreng
Private
Private


Posts : 85
Join date : 22/02/2010
Age : 50
Location : KL

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 7:58 am

he he he, haa tu pun cadangan yang bagus. Kau orang kena doa aku naik pangkat cepat. Lepas tu, training takde prob punya.

Cadangan seterusnya. Forum kita wajar melibatkan 'family' (tak paksa). Kecuali ada ahli yang tak berminat. Contohnya sesi TTS, sekali sekala bolehlah kita buat kat Kopitiam. Kalau selalu, leceh juga. Kita membayar wang dan benefitnya kurang. Kita patut fikir macam mana nak 'spend' sikit tapi dapat banyak, bukan 'spend' banyak dapat sikit. Maka saya cadangkan sesi TTS kita buat kat rumah ahli je. Katakan next sesi TTS kat kawasan Ipoh, jadi ahli yang rumah dia kat-kat situ, rumah dia jadi lokasi kita TTS. Tak payah susah-susah. Meehun goreng bodo dan air minuman sejuk panas. Ahli-ahli yang datang TTS, sebelum balik, kita pakat-pakat tong-tong la dan bagi kepada sahabat yang sediakan sajian bagi TTS kita.

Selain kita jimatkan kos, kita dapat berkenal antara ahli keluarga. Justeru saya bersedia buat next TTS kat rumah saya dulu. Apa macam?
Back to top Go down
http://penaceloreng.blogspot.com
Laksamana Sunan
General
General


Posts : 2044
Join date : 13/09/2009
Age : 42
Location : Ipoh, Perak.

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 9:09 am

cadangan yang baik tu comrade pena celoreng. kalau jadi dalam disember ni, kami nak MMW3 di melaka dan johor. on the way ke sana, boleh TTS di rumah pena celoreng dulu. Very Happy

_________________


"This nation will remain the land of the free
only so long as it is the home of the brave..."
"FREEDOM IS NOT FREE"
Back to top Go down
HelangRimba
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2817
Join date : 30/04/2010
Age : 33
Location : Cheras, Kuala Lumpur

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 9:17 am

alhamduillah kalu forum ni boleh sampai mcm 2.. cuma saya harap jgn ada org ambik kesempatan yang bukan2 dalam forum ni.. 2 jer..
Back to top Go down
http://bertiwi.blogspot.com
jimio
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA


Posts : 880
Join date : 09/04/2010
Age : 45
Location : Talipendek

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 9:38 am

@kuk wrote:
Bagi mahir dulu tembak dengan PB. Kalau dah agak terer tu baru fikir pasal nak gi gaza hehehehe

Dah lulus PB baru boleh pegi test life firing he he he he karang ada yg mengigil lagi he he he
Back to top Go down
http://www.gariswaktu.net
sunlay
First Sergeant
First Sergeant


Posts : 711
Join date : 22/12/2009
Age : 42
Location : jugra

PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Mon Jun 14, 2010 10:13 am

@jimio wrote:
@kuk wrote:
Bagi mahir dulu tembak dengan PB. Kalau dah agak terer tu baru fikir pasal nak gi gaza hehehehe

Dah lulus PB baru boleh pegi test life firing he he he he karang ada yg mengigil lagi he he he

ya betul....
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang   Today at 4:37 am

Back to top Go down
 
TTS Ahli Forum Panggilan Pertiwi Di lembah Klang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: RANCANGAN AKTIVITI AHLI FORUM-
Jump to: