FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Next
AuthorMessage
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 10:58 am

Afiq:- Memang betul itu Arnold, saya gantikan patung yg asal dgn patung Arnold, nampak ganas sket

Gunnerz:- ya betul....TAKE COVER!

Wufi:- kedatangan anda dialu-alukan....Very Happy
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 10:59 am

@generalkiva wrote:
tengok gambar je la...nak beli tak mampu Sad

ini hasil usaha saya selama 10 thn mengumpul semua figures nie...
Back to top Go down
generalkiva
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1656
Join date : 30/04/2010
Age : 36
Location : Penang

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:06 am

terima kasih AB_boyz sebab sudi kongsi koleksi anda dengan sahabat di PP Smile

...dapat tengok pun jadi la...

Last week jumpa yang CIA spec ops..memang best..tengok tanda harga...alamak! ...huhu Sad
Back to top Go down
gunnerz
PERKHIDMATAN AM
PERKHIDMATAN AM


Posts : 867
Join date : 29/03/2010
Age : 35

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:08 am

mari kita tanya tn AB boyz mcm mana anak2 tn tak usik ke figures2 tu...mana la tau diorang nak main combat2 ke hehehe..
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:16 am

Senang saja....

Disiplinkan diaorang dr kecil. Dr kecil saya ajar mereka ttg menjaga harta kepunyaan org lain.

Saya tak pernah larang mereka usik/main semua koleksi saya tp dgn syarat selepas main pastikan letak semula dikedudukan asal dan pastikan ianya tidak rosak.

Alhamdullillah setakat ini blm ada koleksi saya yg dirosakkan olah anak2, tapi kucing saya dah byk jahanamkan koleksi saya.......Damn cat! Evil or Very Mad

p/s:- diorang pun ada koleksi mereka tersendiri

Back to top Go down
gunnerz
PERKHIDMATAN AM
PERKHIDMATAN AM


Posts : 867
Join date : 29/03/2010
Age : 35

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:20 am

@airborne_boyz wrote:
Senang saja....

Disiplinkan diaorang dr kecil. Dr kecil saya ajar mereka ttg menjaga harta kepunyaan org lain.

Saya tak pernah larang mereka usik/main semua koleksi saya tp dgn syarat selepas main pastikan letak semula dikedudukan asal dan pastikan ianya tidak rosak.

Alhamdullillah setakat ini blm ada koleksi saya yg dirosakkan olah anak2, tapi kucing saya dah byk jahanamkan koleksi saya.......Damn cat! Evil or Very Mad

p/s:- diorang pun ada koleksi mereka tersendiri


syabas tuan..bgus betul cara tn mendidik ank2..memang bapa penyayang ni..maknanya figures2 tu boleh juga dikeluarkan dari kabinet tu buat main2 combat2 ye tn hehe...janji tak rosak.
ank2 tn pn ade koleksi juga waa mantap..

aduuh kucing pula buat hal... Laughing
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:27 am

@gunnerz wrote:
@airborne_boyz wrote:
Senang saja....

Disiplinkan diaorang dr kecil. Dr kecil saya ajar mereka ttg menjaga harta kepunyaan org lain.

Saya tak pernah larang mereka usik/main semua koleksi saya tp dgn syarat selepas main pastikan letak semula dikedudukan asal dan pastikan ianya tidak rosak.

Alhamdullillah setakat ini blm ada koleksi saya yg dirosakkan olah anak2, tapi kucing saya dah byk jahanamkan koleksi saya.......Damn cat! Evil or Very Mad

p/s:- diorang pun ada koleksi mereka tersendiri


syabas tuan..bgus betul cara tn mendidik ank2..memang bapa penyayang ni..maknanya figures2 tu boleh juga dikeluarkan dari kabinet tu buat main2 combat2 ye tn hehe...janji tak rosak.
ank2 tn pn ade koleksi juga waa mantap..

aduuh kucing pula buat hal... Laughing

betul, even kawan2 atau saudara mara saya yg berkunjung saya akan bawa keluar dr kabinet untuk tunjukan pada mereka......
Back to top Go down
generalkiva
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1656
Join date : 30/04/2010
Age : 36
Location : Penang

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 11:34 am

meh bagi kat aku kucing tu ...haha Smile
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 3:04 pm

sambugan lagi....


karekter dr filem Saving Pvt Ryan - Private Daniel Jackson





Anti-tank crew at Battle at Meuse River
Back to top Go down
wufi
Command Sergeant Major
Command Sergeant Major


Posts : 1123
Join date : 11/03/2010
Age : 36

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 3:21 pm

aku rasa dah mmg kena buat satu topik khas lah camnih, misi lawatan ke muzium tuan airbone plak... kalo camnih laa hari2 dok ngadap gambar.. mau tak tenteram... kena p ngk dan 'ramas' baru tau keseronokannya..erk, sorii terklimaks cket.. haha

itu cadangan je, kalo takde halangan le..
Back to top Go down
http://majapatih.blogspot.com/
generalkiva
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 1656
Join date : 30/04/2010
Age : 36
Location : Penang

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 3:44 pm

Pergh! ...tengok model sampai klimaks? haha Laughing
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 5:03 pm

German Army - Reserved Division
Location:- Storeroom



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Back to top Go down
von
Command Sergeant Major
Command Sergeant Major


Posts : 1341
Join date : 20/02/2010
Age : 50
Location : car junk

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 7:21 pm


Ni laa baru betul2 muzium. bravo a_boyz. Dah macam kita pegi muzium
Madam Tussaud dah ni haa. Siap ada salji semua, Scale besar pun siap
ada diorama lagi tu. Tempat display pun cantik...tak sangka saya a_boyz,
ingatkan kat oversea je ada peminat yg macam ni...... cheers
Back to top Go down
Laksamana Sunan
General
General


Posts : 2044
Join date : 13/09/2009
Age : 42
Location : Ipoh, Perak.

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 7:35 pm

mak aihh... dah banyak sangat sampaikan terpaksa simpan sebahagian koleksi dalam setor rupanya.

_________________


"This nation will remain the land of the free
only so long as it is the home of the brave..."
"FREEDOM IS NOT FREE"
Back to top Go down
syark the ghost
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3678
Join date : 29/12/2009
Age : 31
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 7:43 pm

Tuan blh kami buat lawatan ke muzuim tuan..saya suma warga PP nk join nie hehehhehe
Back to top Go down
lokan
Private First Class
Private First Class


Posts : 137
Join date : 18/06/2010
Age : 29

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 8:00 pm

wuahah..mmg gempak koleksi2 tuan nie...kembang kempis idung aku melihatnye...huhuhu...m4 satu.....heheh
Back to top Go down
wufi
Command Sergeant Major
Command Sergeant Major


Posts : 1123
Join date : 11/03/2010
Age : 36

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 8:20 pm

pehh.. berdarah hidungg aku... hahahaha
Back to top Go down
http://majapatih.blogspot.com/
Mejarbee
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA
AHLI FORUM KEHORMAT - AHLI MANGKU NEGARA


Posts : 3254
Join date : 28/04/2010
Age : 53
Location : Kangaq, Perghelih Indra Kayangan

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 8:25 pm

Ni baru Hardcore Collector.... Tiada bandingannye......

_________________

Panggilan Pertiwi - Teratak Sang Gagah. Garisan Terakhir Pertahanan
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 8:39 pm

Mej(B) wrote:
Ni baru Hardcore Collector.... Tiada bandingannye......

blm sampai tahap hardcore lagi Mej.... Embarassed
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 9:00 pm

barisan kor armor dan mekanis saya......







Last edited by airborne_boyz on Wed Jul 07, 2010 9:07 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
tomcat tiram
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3195
Join date : 14/12/2009
Age : 26

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 9:05 pm

pergh!

berderet-deret komander punye mekanis!

tabik2!

memang kagum dengan komander ni...
Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 9:16 pm

Sambungan dr Kabine Koleksi WW2











Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 9:24 pm

















dipetik dr series Band of Brother.....antara watak2 yg ada Doc Roe



Crew Memphis Belle

Indiana Jones lakonan Harison Ford

Kol Claus Schenk von Stauffenberg on the way
Back to top Go down
gunnerz
PERKHIDMATAN AM
PERKHIDMATAN AM


Posts : 867
Join date : 29/03/2010
Age : 35

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 10:39 pm

MASYAALLAH YA ALLAH YA TUHANKU.....terburai tali perut saya tgk koleksi tuan AB Boyz ni waaaargggggghhhhh......caya la tuan cheers
two thumbs up sir!

Back to top Go down
airborne_boyz
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 22/05/2010
Age : 46

PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Wed Jul 07, 2010 10:53 pm



























watak2 yg ada dlm pics:-
Indiana Jones
Colonel Claus Schenk von Stauffenberg tgh bincang mcm mana nak bunuh Hitler
Field Marshal Bernard Montgomery
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz   Today at 10:20 am

Back to top Go down
 
1/6 Scale Weapon Depot by Airborne_boyz
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 18Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: COLLECTOR'S ITEM-
Jump to: