FORUM PANGGILAN PERTIWI
STOP. HOME GUARD CHECK POINT.

Please Log In or Register first.
FORUM PANGGILAN PERTIWI

Forum KESELAMATAN::PENGUATKUASAAN::KETENTERAAN
 
HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 Lawatan ke Kem Gubir

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
syark the ghost
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 3678
Join date : 29/12/2009
Age : 31
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Sun Sep 26, 2010 1:30 am

rasa bnda patut dilanjutkan kepada tuan Jimio..dia boleh membantu rasanya
Back to top Go down
katon
Sergeant Major
Sergeant Major


Posts : 809
Join date : 05/10/2009
Age : 41
Location : puchong

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Sun Sep 26, 2010 5:05 am

m (B) nor ibrahim boleh membantu rasanya
Back to top Go down
jimio
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA


Posts : 880
Join date : 09/04/2010
Age : 45
Location : Talipendek

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Sun Sep 26, 2010 1:09 pm

salam,

kem Gubir adalah merupakan kawasan operasi aktif TD dewasa ini. Semasa 4 kali berurusan disana memang senantiasa diingatkan agar tidak merakam kawasan kem secara keseluruhan dan perlu ditapis oleh pihak MINDEF. Rancangan utk mengadakan lawatan rasmi PP ke Gubir boleh dan perlu dibincangkan secara tertutup dahulu sesama pentadbiran kedua pihak. Biasalah pro and con...
Back to top Go down
http://www.gariswaktu.net
totttis
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army


Posts : 2393
Join date : 17/12/2009
Age : 42
Location : Lepak-Lepak Bersama Sang Saka Biru iaitu Encik Kucing

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Mon Sep 27, 2010 9:31 pm

gud gud
Back to top Go down
cekal berjuang
Civilian
Civilian


Posts : 7
Join date : 05/03/2010
Age : 43

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Thu Sep 30, 2010 12:58 pm

Cadangan tuan LS amat baik....ada satu bekas terowong yg. digunakan oleh PKM satu masa dulu dan kini dijadikan produk pelancongan di daerah Betong ( tp jauh dari Gubir ).....Pinyamit Tunnel kalau tak silap namanya. Diuruskan dgn. begitu baik oleh bekas2 PKM. ( komunis pun amat menghargai pejuang dia...sedangkan pihak kita tak brp nk ambil kisah peninggalan atau landmark para pejuang kita )
Cuma, hati kena amat2 sabar dan tahan bila dgr cerita bersemangat pemandu terowong tersebut kerana mereka sendiri adalah bekas ( ye ke...? sbb hati mrk mash tebal dgn semangat komunis ) komunis yang kerjanya membunuh pejuang2 negara dulu....bahkan dgn bangga mengaku membunuh beberapa askar kita dan menembak jatuh Nuri pada 1976. ( ada tukang translate masa tu sbb depa ni tak tau berbahasa melayu... ). Tapi difahamkan terdapat lagi satu terowong utk. dilawati dkt2 area durian burung tapi belah thai....sapa2 ada maklumat?
Mrk ni pun dah berumur dan semasa mrk tgh ada ni boleh lah dgr dr mulut mrk apa jahanam yg telah depa buat.....cuma hati kena sabarrrr....
Back to top Go down
horas786
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 24/09/2010
Age : 24
Location : Manjung/Teluk Anson/Ipoh

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Thu Sep 30, 2010 1:32 pm

@syark the ghost wrote:
hahahahah adeeeh malu nya aku kakakaka...bnyk sgt gubir nie kakakaa,,sorry sahabat


kalau gambir? ekeke
Back to top Go down
horas786
Corporal
Corporal


Posts : 278
Join date : 24/09/2010
Age : 24
Location : Manjung/Teluk Anson/Ipoh

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Thu Sep 30, 2010 1:36 pm

@cekal berjuang wrote:
Cadangan tuan LS amat baik....ada satu bekas terowong yg. digunakan oleh PKM satu masa dulu dan kini dijadikan produk pelancongan di daerah Betong ( tp jauh dari Gubir ).....Pinyamit Tunnel kalau tak silap namanya. Diuruskan dgn. begitu baik oleh bekas2 PKM. ( komunis pun amat menghargai pejuang dia...sedangkan pihak kita tak brp nk ambil kisah peninggalan atau landmark para pejuang kita )
Cuma, hati kena amat2 sabar dan tahan bila dgr cerita bersemangat pemandu terowong tersebut kerana mereka sendiri adalah bekas ( ye ke...? sbb hati mrk mash tebal dgn semangat komunis ) komunis yang kerjanya membunuh pejuang2 negara dulu....bahkan dgn bangga mengaku membunuh beberapa askar kita dan menembak jatuh Nuri pada 1976. ( ada tukang translate masa tu sbb depa ni tak tau berbahasa melayu... ). Tapi difahamkan terdapat lagi satu terowong utk. dilawati dkt2 area durian burung tapi belah thai....sapa2 ada maklumat?
Mrk ni pun dah berumur dan semasa mrk tgh ada ni boleh lah dgr dr mulut mrk apa jahanam yg telah depa buat.....cuma hati kena sabarrrr....

Klau x sabar heii da kena buku lima kot hehe.. Lagi mau kalu Veteren yg pernah melawan Jepon watashi, ngan Komunis...
Back to top Go down
Lt (M) Bedi
Private First Class
Private First Class


Posts : 138
Join date : 11/08/2010
Age : 44
Location : Rawang Selangor

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Thu Sep 30, 2010 2:21 pm

Kalau nak tunggu lawatan ke Kem Gubir mungkin ambik masa sikit nak approve, sebab kem ni sensitif. So kita pegi Thailand dulu la lawat terowong komunis. Kasi tau aje tarikh, insyaallah saya join. Memang dah lama nak pergi cuma takde kawan yang sekepala. Sekarang baru jumpa. Kena buat passport la kot...buat yang murah punya tu.
Back to top Go down
wufi
Command Sergeant Major
Command Sergeant Major


Posts : 1123
Join date : 11/03/2010
Age : 36

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Mon Oct 04, 2010 5:35 pm

aku nak follow sekaki ble, nak amik gambooo... ble?
Back to top Go down
http://majapatih.blogspot.com/
jimio
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA
PINGAT PERKHIDMATAN SETIA


Posts : 880
Join date : 09/04/2010
Age : 45
Location : Talipendek

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Mon Oct 04, 2010 9:14 pm

kalau dah cross tu langsung ke Songkla la buleh tengok ww2 jugak buleh beli garam asli juga hehehehe
Back to top Go down
http://www.gariswaktu.net
mr. kurien
Warrant Officer
Warrant Officer


Posts : 5986
Join date : 20/12/2009
Age : 37
Location : in an office under the basement

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Mon Oct 04, 2010 11:33 pm

boleh main painball tak kat sini? hehehehe

_________________
Back to top Go down
http://mrkurien.blogspot.com/
Lt (M) Bedi
Private First Class
Private First Class


Posts : 138
Join date : 11/08/2010
Age : 44
Location : Rawang Selangor

PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Tue Oct 05, 2010 7:46 am


So sape nak arrange ni. Saya offer diri jadi AJK dah le....takde experience dalam bab coordinate pelancong ni. I follow aje.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Lawatan ke Kem Gubir   Today at 11:55 am

Back to top Go down
 
Lawatan ke Kem Gubir
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM PANGGILAN PERTIWI :: RANCANGAN AKTIVITI AHLI FORUM-
Jump to: